Jako led - Recenze

18. února 2015 v 16:57 | Scribbler |  Recenze

Jako led

Autor: J. Lynn
Nakladatelství: Baronet
Rok vydání: 2014
Překladatel: Renata Heitelová

Sydney, studentka na univerzitě, je bláznivě zamilovaná do svého nejlepšího přítele Kylera. Znají se od malička a ona si ani nevzpomíná, kdy se do něj zamilovala. Má to ale malý háček, Kyler je děvkař a navíc to nevypadá, jako by o Sydney vůbec stál. On jí ale považuje za nedosažitelnou. Když spolu uvíznou na horské chatě během bouře, nezbývá jim, než si dát své city najevo. Navíc se v okolí začínají dít divné věci a oni možná brzy budou muset bojovat o vlastní život . . .

Můj názor
Když jsem se chystala přečíst si knížku Jako led, těšila jsem se na oddechovku na neděli a dočkala jsem se jí. Jako led byl pomalu plynoucí, romanický příběh s často využívanou zápletkou. Dva nejlepší přátelé se do sebe zamilují, dají se dohromady a žijí šťastně až do smrti. Co můžeme autorce přičíst k dobru, je to, že se na sebe alespoň hrdinové jednoho dne nepodívali a najednou nevěděli, že se milují. Sydney a Kyler do sebe byli zamilovaní, tak nějak odjakživa, akorát se jim zdálo, že jsou si navzájem nedosažitelní.

Knížka byla vyprávěna střídavě ze dvou pohledů, Kylera a Sydney. To určitě dodalo knize na zajímavosti a zpestřilo to náš pohled na samotný vztah Kylera a Sydney. Zatímco kapitoly z pohledu Sydney mi přišly poměrně prostoduché, Sydney nemyslela na nic jiného, než na její beznadějnou lásku ke Kylerovi, zatímco on řešil obyčejné i neobyčejné problémy svého života a kromě svého vztahu k Sydney se zabýval i tím ostatním, co i bláznivě zamilovaní lidé běžně dělají.

Do romantického příběhu knihy Jako led byla uměle napasovaná další zápletka, zdálo se mi, jako kdyby jí tam autorka přidala, aby byla kniha o něco zajímavější a nebyla to jenom obyčejná slaďárna. Takže tu máme hrdiny ocitající se v nebezpečí. Celé mi to připadalo tak trochu přehnané. Čeho všeho by byl jeden žárlivec schopný, kvůli tomu co stalo před rokem? Předpokládám, že ne takových věcí, které v knize popisuje J. Lynn.

Autorka ale napsala knížku velmi čtivě a rozhodně doporučuji jako příjemnou oddychovku. Pokud máte zrovna chuť na nějáke to YA, neváhejte a pusťte se do ní, celkově totiž sklidila obrovský úspěch. Já se také chystám na další knížku nové série od této autorky. Knize dávám . . .

5/10

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.